De 390 methode

Bewezen aanvalsplan dat je verder brengt.

Jouw merk is niet wat jij denkt dat het is, maar wat anderen denken dat het is.

Wij vinden dat merkstrategie, visualisering en marketing allemaal onderdeel zijn van één groot proces, zonder scherp onderscheid. Een goed merk is het resultaat van een grondig strategisch en visueel planningsproces. Alleen met een goed fundament en een consistente uitvoering kan je het verschil maken. En daar zet Bureau 390 net dat stapje verder voor je.

Wij starten altijd met het Golden Circle-model van Simon Sinek.

De Golden Circle is opgebouwd uit drie verschillende cirkels. De binnenste cirkel staat voor ‘Waarom’. Het is de kern waar jouw hart (en dat van de klant) letterlijk sneller van gaat kloppen. De middelste cirkel staat voor ‘Hoe’ en de buitenste voor ‘Wat’. De meeste bedrijven weten het antwoord op de ‘Wat’ ze doen-vraag altijd wel te beantwoorden. Een aantal ook op de ‘Hoe’ ze dat doen-vraag, maar alleen de meest succesvolle bedrijven weten ‘Waarom’ ze doen wat ze doen.

Dat is precies waar Bureau 390 je mee kan helpen. Door altijd bij de kern te beginnen weten we als geen ander wat jou en je team drijft en motiveert. Nadat we het Golden Circle-model hebben doorlopen gaan we aan de slag met het Brand Strategy Research-model van SAMR Marktvinders. We ontwikkelen een taal (in woord en beeld) waar je doelgroep rationeel en emotioneel op reageert. De gecombineerde inzet van beide modellen is de beproefde 390 methode die ons onderscheidt van anderen.

Verder met jouw merk

Mensen kiezen voor jou omdat je optimaal gebruik maakt van de krachtige drie-eenheid Merk – Design – Marketing.

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Tijd om kennis te maken met de beproefde 390 methode. Om van jouw merk hét merk te maken, doorlopen we het volgende stappenplan met je.

Fase 1

Merkstrategie

Welkom op Boompjes 390: een prachtige plek direct aan de Maas in Rotterdam, met uitzicht op talloze inspirerende bedrijven. Hier gaan we aan de slag om alles waar jij met je bedrijf of organisatie voor staat, tastbaar te maken. Dat begint met een Waarom-sessie: waarom doe je wat je doet? Daarna kijken we naar je kernaanbod van diensten of producten en je doelgroep.

Co-creatie
1
Waarom sessie
Brainstorm sessie
Co-creatie
2
Kernwaarden
Emotioneel/rationeel
Co-creatie
3
Kernaanbod
Succesproducten en -diensten
Co-creatie
4
Kerndoelen
Succesmarkten
Oplevering
5
Het WAAROM van jouw bedrijf
Het merk

Fase 2

Visualisering van het merk

Aan de hand de kernwaarden van jouw bedrijf komen we uit op een of meerdere archetypen, die ons zullen helpen bij het creëren bij de visuele identiteit. In deze fase slaan we de brug tussen jouw aanbod en de stijl van je doelgroep. Zo geven we jouw bedrijf het gezicht dat erbij past.

Onderzoek
6
Archetypen
Van held tot verzorger
Onderzoek
7
Visual design, kleur en beeld
Kleur bekennen
Onderzoek
8
Typografie design
Stijl van het huis
Onderzoek
9
Tone of voice
Communiceren op golflengten
Oplevering
10
Het GEZICHT van jouw bedrijf
Het design

Fase 3

Marketing operatie

Een visuele identiteit zonder heldere strategie is nog geen merk. Goede merken zijn altijd het gevolg van een grondig planningsproces en een consistent uitgevoerde marketingcommunicatie.

Onderzoek
11
Customer journey
Van oriëntatie tot klant
Onderzoek
12
User experience
De beleving in kaart brengen
Onderzoek
13
Online media planning
Balans in budget
Onderzoek
14
Offline middelen
Overtuigen
Oplevering
15
De COMMUNICATIE van jouw bedrijf
De marketing

Klaar voor de start?

Vijftien stappen op weg naar succes. Kun je niet wachten om ze met jouw merk te doorlopen? Neem dan contact met ons op en we gaan direct voor je aan de slag.

Bel of mail Edwin den Ouden