Amstelwijck
Optimale positioneringin alle seizoenen
- Branding
- Logo
- Huisstijl
- Website
- Events
- Content (mailings, social media)
De klant
Ook de gemeente Dordrecht kampt met krapte op de woningmarkt. Amstelwijck is een van de weinige gebieden waar de stad nog kan uitbreiden. Er is ruimte voor ongeveer 800 woningen die met oog voor natuur en milieu worden gerealiseerd. In het plan is zelfs 40% van de totale oppervlakte van de wijk gereserveerd voor water en groen.
De uitdaging
De gemeente Dordrecht vroeg ons een huisstijl te ontwikkelen van waaruit naar alle belanghebbenden gecommuniceerd kan worden, zonder dat de gemeente de indruk wekt zelf een ontwikkelende partij te zijn. Tegelijkertijd diende er een beeldtaal neergezet te worden die Amstelwijck positioneert als aantrekkelijke omgeving voor natuur- en milieubewuste bewoners.
Aanpak
We zijn gestart met een brandingssessie waarbij we het begrip Amstelwijck inhoud hebben gegeven. Een belangrijk onderdeel hiervan is de inzet van storytelling. Elk seizoen wordt apart belicht om te benadrukken dat wonen in Amstelwijck het hele jaar door een genoegen is: wonen in seizoenen. Het logo van de gemeente Dordrecht kreeg een subtiele aanpassing waarbij de stadskleuren zijn vervangen door de kleuren groen en blauw, als verwijzing naar de natuur en het water in het gebied.
Resultaat
Voor Amstelwijck is in taal en beeld een heldere structuur opgezet, die past binnen de gemeente Dordrecht maar toch een geheel eigen karakter heeft. Voor de bezoeker is het duidelijk welke informatie door de gemeente wordt verstrekt, en welke door de ontwikkelende partijen. De navigatiestructuur op de website is op basis van een grondig customer journey-onderzoek ingedeeld. Vanzelfsprekend is de website opgeleverd met een zeer gebruiksvriendelijk content management systeem zodat de klant deze zelf gemakkelijk actueel kan houden.