Happy Days
Aantrekkelijke stijl vooruniek woongebied
- Branding
- Logo
- Huisstijl
- Drukwerk
De klant
Happy Days is een woonproject van ERA Contour waarbij elementen van vakantieparken worden gebruikt in de context van een woonwijk. De woningen kennen een natuurlijke overgang tussen het privé en publieke domein. Naast veiligheid en kindvriendelijkheid staat buitenleven centraal in deze ruim opgezette wijk. Parkeren gebeurt rondom het woonpark, waardoor de wijk zelf volledig autovrij is.
De uitdaging
In de unieke opzet van Happy Days staat ultiem woongeluk centraal: een vakantiegevoel, maar dan het hele jaar door. Ook de positionering, het logo en de huisstijl moesten deze sfeer overbrengen.
Aanpak
Na een grondige analyse van de doelgroep hebben we de belangrijkste leefstijlen in beeld gebracht, om hier vervolgens op aan te sluiten in tekst en beeld. Het kleurgebruik in het logo geeft een dynamiek mee die beweging suggereert. De gekozen vormen en kleuren weerspiegelen het levenslustige karakter van de doelgroep en bieden houvast voor alle soorten uitingen op de lange termijn.
Resultaat
Bureau 390 ontwikkelde een logo dat enerzijds verwijst naar de kronkelige wandelpaden in het gebied en anderzijds naar een leven dat direct ‘vervlochten’ is met de natuur van de groene omgeving. In de fotografie wordt gespeeld met licht, donker en scherptediepte om het idee van dynamiek en beweging verder te versterken. De volledige set aan communicatiemiddelen heeft de juiste doelgroep aangesproken en gezorgd voor een heldere, sterk onderscheidende marketingoperatie.