Project

Trebu

Frisse wind voor technologische pionier
Diensten
  • Branding
  • Logo
  • Huisstijl
  • Website
  • Content (bedrijfsfilm, copywriting)

De klant

Trebu Technology ontwikkelt industriële remsystemen en geniet daarbij vooral een sterke marktpositie in de wereld van windmolens. Het familiebedrijf is al meer dan 30 jaar actief en opereert wereldwijd. In Rotterdam worden de innovaties in eigen huis ontworpen en geproduceerd.

De uitdaging

Trebu bevindt zich in een specifieke, technische niche. Hoe breng je in de communicatie de innovatieve kracht van het bedrijf naar voren, zonder te vervallen in jargon en statistieken? En hoe maken we de customer journey overzichtelijk, als het productaanbod bestaat uit tientallen technische producten die in eerste oogopslag vaak identiek lijken?

Aanpak

Bij Trebu begonnen we het proces met een gestructureerde brainstorm. Daaruit kwam haar unieke positie in de markt al snel naar voren. Het bedrijf kan, met een eigen team van experts en in house productiefaciliteiten, maatwerk bieden waar concurrenten de slagvaardigheid niet voor hebben. Ook het streven om continu te blijven innoveren bleek een belangrijke pijler. Deze elementen hebben een prominente rol gekregen op de nieuwe website. Vervolgens hebben we het productoverzicht uitgebreid onder de loep genomen, om het vinden van het juiste product zo efficiënt mogelijk te maken voor de bezoeker.

Resultaat

De resultaten van de brainstormsessie hebben geleid tot het positioneringstatement Pushing the limits of innovation. In de beeldtaal hebben we het woord ‘Technology’ laten vallen, omdat het te veel nadruk legde op de productgerichte aanpak in plaats van de marktgerichte. In de huisstijl zorgt de nieuwe kleurencombinatie ervoor dat de kenmerkende, blauwgroene kleur van de producten beter tot zijn recht komt. De ‘E’ van Trebu bevat een knipoog naar de werking van een remsysteem.

Bezoekers van de website kunnen producten zoeken per type of industrie. Daarbij zijn we nog een stap verder gegaan met de ontwikkeling van een ‘brake configurator’, waarbij bezoekers met relevante filters eenvoudig bij het juiste product uit komen. Verder is er speciale aandacht besteed aan de gebruiksvriendelijkheid van het CMS, waardoor de klant zelf gemakkelijk kan zorgen voor een actueel aanbod.